top of page

Persbericht WARHOOFD - De Witte Slagerij

­PERSBERICHT – DE WITTE SLAGERIJ – WARHOOFD

Solotentoonstelling van Eva Wijers (www.evawijers.nl)

30 januari t/m 28 februari 2015

Opening: vrijdag 30 januari 2015 - 17:00 – 20:00 uur

Openingstijden tentoonstelling: iedere zondag van 12:00-17:00 uur en op afspraak.

‘In de vertederende lulligheid van je lichaam kun je je nergens verstoppen.’

WEB_opgerold

Wijers legt in haar getekende werk met heldere lijn de absurde achterkant van de dagelijkse werkelijkheid bloot. Ze brengt haar karakters in situaties die vaak met humor en soms met cynisme reflecteren op ons sociale gedrag.

Tijdens de duur van de tentoonstelling zal Wijers in De Witte Slagerij nieuw werk maken met als uitgangspunt: wat is een levende tekening?

WEB_wijzijnnaakt

'De hel, dat zijn de anderen' - Sartre

Artist statement:

Ik teken de mens zoals ik hem zie; een wezen dat ertoe veroordeeld is egocentrisch naar de wereld te kijken, maar tegelijkertijd leeft in de ongemakkelijke wetenschap slechts een individu te zijn ten midden van 7.277.191.501 soortgelijke individuen. Dit maakt de dagelijkse werkelijkheid, waarin we onszelf erg belangrijk voelen maar ons toch beheerst aan allerlei omgangsvormen houden, absurd.

In mijn autonome werk leg ik die absurde achterkant van ons dagelijks bestaan bloot. Soms met vertedering en soms met cynisme prik ik de façades waarachter iemand zich verschuilt door. Misschien staan de karakters daarom vaak letterlijk in hun blootje. In de vertederende lulligheid van je naakte lichaam kun je je nergens verstoppen.

Featured Posts
bottom of page